3/10/2009

10 март 2009 г.

Ей, как наръчно се падна 8-ми март тая година. Само от китки за колежки и почерпки съм стотина лева напред. И сега, когато празникът е минал без излишни масрафи, можем да кажем няколко думи на спокойствие.
Ватиканът постанови, че не хапчето "антибебе", а пералнята е довела до истинската еманципация на жената. Бих добавил и миялната машина. Но не бива да се забравя, че те са измислени от мъже. Разбира се, по молба на жените. Достатъчно било една жена да помоли мъжа си да измие чиниите и се появила миялната. У нас на жената още се гледа като на бяла техника и това ни пречи да напреднем истински.
Пак във връзка с 8-ми март Зинаида Златанова, ръководител на представителството на ЕК у нас, казала: "При всички случаи равноправното участие на жените във вземането на решения е ключово."
Така е. Промениха се времената. Едно време възрожденският българин, преди да си набие жената, й обяснявал: "Аз от пикиклек акъл не ща!" В по-младежките си години и наша милост беше приел безрезервно възгледа на дякон Кураев от Московската духовна академия, че в първоначалния си смисъл 8 март е "ден на терористките от XIX в." Защото тогава си мислех, че по-голям терор от това да ти отнемат свободата на словото, свободата да имаш 2 лева твои си в джоба, свободата да пиеш 3 ракии, без да пишеш цяла нощ обяснения, не може да има. Но после свикнах...
Та искам да кажа, че не съм против жената да участва във вземането на решения, но е хубаво да се знаят нивата на компетенция. Вкъщи например, гордо мога да заявя, аз вземам всички най-важни решения. На булката съм оставил по-дребните въпроси за решаване. Като например какво да ядем, на море ли да идем, или на селски туризъм, каква кола да си купим, къде да инвестираме, ако и когато некой лев ни артиса... Такива битови работи. Но стане ли дума за глобалните въпроси, извинявам се, но ги решавам аз и само аз. Например глобалното затопляне. Какво й разбира на нея главата от вредни емисии, въглероден двуокис, протокола от Киото и т.н. Влизането ни в НАТО и ЕС в рамките на нашето семейство пак еднолично го реших. Благодарение на мен ние заехме рязко отрицателно отношение към войната в Ирак и както се видя, бил съм абсолютно прав. В Холандия почна разследване срещу тамошните Паси-фисти. Подкрепата за Обама също е мое решение. В момента обмислям дали да гласуваме за Белоградчишките скали или за Гранд каньон. Така де! Някога питали ли сте се защо управлението на Иван Костов беше най-успешното?! Защото Иван Костов управляваше България, но Елена управляваше Иван. Даже си спомням, че през 1999 г., когато се правеше репаратура на кабинета, в един вестник написахме: "Само един човек знае кои ще са новите министри. И мъжът й." Пък Желю Желев разправяше наскоро, че когато предложил на Костов да стане депутат, той поискал три дена, да се консултира с жена си, щото тоя дребен въпрос бил от нейните компетенции...
Като стана дума за Костов. Коалицията СДС-ДСБ май няма да се състои. По вина на Бойко Борисов. Нали каза, че ако вземе властта, в кабинета ще има циганин на много висок пост. Един политолог, близък до СДС, ми съобщи, че сините разбрали това изказване като предупреждение, че независимо дали им харесва или не, мястото на Костов в един бъдещ кабинет на Бойко е сигурно и се обидили, щото те не го щат в листите, той се уредил за вицепремиер...
В подкрепа на това е и твърдението на генерал Хаяско, пардон, Наско, че "с оглед на бъдещо дясноцентристко управление в страната считаме, че трябва да си взаимодействаме и в Столична община".
А Генерал Борисов има нужда от взаимодействие точно сега. Работата с боклука излиза от контрол. Но дето викал Бисмарк, докато чакал властта, колкото по-зле, толкова по-добре. Вълкът сам падна в курт-капана. И ще се изпълни мечтата на Генерала да го изгони. Граждани от "Люлин" ми разказваха, че това било мечта и на Вълка. Откъде точно знаят в "Люлин", не знам. Но споменаха някакви милиони неустойка при предсрочно прекратяване на концесията, допуснати от Софиянски по недоглеждане, или друга некоя причина. Изобщо тая работа малко прилича на оня стар виц, дето един генерал се върнал внезапно от маневри и заварил жена си с мъж в леглото. Да не го разправям целия, но накрая свършваше така: Не стига, че му избърсах..., ами го изпратих и като войвода!
Абе, верно ли, че Бойко звънял на Станишев, но оня не му дигнал?! И не му върнал обаждането! Е, това е върхът на простотията, да ме прощавате. Човекът веднъж ще има нужда от съдействие и премиерът се прави, че го няма. Ами ако утре животът ги принуди да се коалират, пак ли няма да му вдига?!

No comments: