3/19/2008

№ 25. 14 – 18 октомври 2002 г.


Ако ме питате какво искам да ви кажа с тази снимка, няма да съм в състояние да ви отговоря. Знам, че има дълбока идея в нея, даже усещам, че е политическа, но още не мога да я вербализирам.

14 октомври
Мръднах вчера да купя малко зарзават на Ситняково.
Една кака наредила чушките като депутатска листа. Отгоре едни едри, месести като на Жотев носа, а отдолу нашмулила баберек. После политиците ни ментили. Всички сме ментарджии, това е истината. Всеки с мащаба си.
Кошлуков предлага ген. Борисов да стане кмет на София! Става. Както е казал Сталин: “Кадърът решава всичко”. Като е само един, ще го местят. Нощя ще гони бандитите, а през деня ще е на втори трудов договор като кмет на София, може и два - три граждански да поеме – в образованието, културата… Трябва да се прецени де, къде има най-голяма нужда.
На НДСВ му трябват 15 000 кандидати за общински съветници и 263 за кметове. А имат само 2500 члена. Но това е пък добре. Няма да остане нито един партиен член извън блажното.
Когато жълтите почнаха да набират членове, един местен координатор сподели: “Ако тези, които агитирам, ми са по-близки, може да ги убеждавам да влязат в партията и на чашка.” Още тогава казах: Не “може”, а трябва! Всеки кандидат-член омеква след третата чашка. И не само по-близките. Черпи се наред. Само така се прави масова електорална партия. Ама като не се познава националната психология. Нашият народ обича да хапне, да пийне и ако на всичкото отгоре има и нещо отдолу… Пък като няма – няма.
Царя е против. Много му дреме на него. Той е жител на град Баня.
Но положението не е чак неспасяемо. Ето онзи ден царистите са спечелили в с. Оборище първия си кмет. Може да има и втори. То като се отпуши веднъж…
Забележка: Таксата смет в София щяла да скочи на 4.5 промила. Ходят слухове, че трябвало да се съберат пари за нова яхта на едно гадже и нов мерджан на сестра й. Да се набере достоверна информация!
Ген. Василев е голям новатор. Предлага КАТ да конфискува колите на шофьори, които са хванати три пъти пияни. Прогресивно, ама няма как да стане. В Часовете смятат, че хората масово щели да ги прехвърлят на тъщите си. Да, да!
Казах тъщите, та се сетих за оня, американския шпионин, дето миналата седмица поиска да прекрояваме пак Балканите, да се дадяла Пиринска Македония на Скопие. Още не мога да реша каква ми е позицията. От патриотична гледна точка съм против. Но пък, от друга страна, нас, като ни приемат в ЕС, тъщата ще може да ми идва само с виза и покана. Но пък, от трета страна, сигурно ще забранят да се пренасят селскостопански продукти и консерви.
Ама и Скопие ще загуби. Тогава Първанов ще включва Трайковски в делегацията си за Южна Африка, ама на кукуво лято.
Отплеснах се. Исках да кажа, че ще ме хванат да шофирам пиян, ама на кукуво лято. Снощи например. Вързах газта при карбуратора с канап (2 метра и 30 см), с една еднометрова пръчка заклещих на полуамбриаж и си вървим до колата. На първа само – агале - агале. И си пеех артилерийския марш – “Изправи се гора от стомана…” Три патрулки ме изгледаха като трактор, но не посмяха да ме спрат. Защото аз не карах, аз си водех колата вкъщи. Събрах им очите. И понеже си се подпирах, изобщо даже и не залитах.
Ако чакам Конституцията да ме защити…
Дали е вярно, че Царя щял да гощава на сватбата с мусака? На семинара в Хисаря дал по едно сирене в гювече. Много бяха разочаровани.
Чочо Попйорданов така се изкефил от мача ни с Хърватия, че правил секс. Браво! И в сряда пак, ей!

15 октомври
“Новинар” ликува: “Кабинетът призна гейбраковете”. Като прочетеш ти става ясно, че не ги е признал, но въпросът, защо тази радост от първа страница, остава. Някакъв интерес изглежда имат. Не за друго, ама анкетирали 8 граждани и от тях седем приемали гей-браковете. 87.5% от българите – такваз толерантност е твърде съмнителна!
В СОС обмисляли дали билетите за градския транспорт да са за време или за разстояние. При скорост на транспорта ни 6 км в час ако е за време “Люлин” - “Младост” ще излиза къде 6.30 лв. Сигурно така ще направят, щото са настроили светофарите, та посмъртно не можеш да хванеш два последователни на зелено.
Митко Цонев говори от името на правителството: “Дай Боже, всекиму да е в борд.” Той още не бил в борд. Ще ти намерят бе, г-н Цонев, ще ти намерят… Няма да те оставят на една заплата. В България никой не разчита на едната заплата. Да не мислиш, че Царя не знае?

16 октомври
Днес честваме 110 години българска авиация. Много обичаме да честваме работи, дето ги нямаме. Важното е да има празници…
Царя дал пред Би Би Си едно изключително откровено интервю. Казва: “Кой съм аз, че да оправя страната за 800 дни?” Да бе, вярно, ама ние лани забравихме да попитаме.
Казал още, че уважавал много всички, за да лъже отявлено.
Аз лично никога не съм твърдял, че лъже отявлено. Даже и че лъже не съм твърдял. Най-много да съм казал, че премълчава някои неща или повечето неща. Но да лъже – не!
От статистиката твърдят, че пием два пъти по-малко от началото на демокрацията. Тия пък, ако ми паднат някъде! Наполеон правилно е гилотинирал 20 000 от тая пасмина.
Преизбрали Саддам на референдума със 100% при 100% избирателна активност. През 1995 година спечелил с 99.96 и сега се стегнал…
Ама Саддам е гявол. Вчера телефоните вместо ти-ти давали сигнал: “Наам, наам, Саддам, наам, наам”. Т. е. “Да, да, Саддам.” Вам – незнам, ама нам, нам… Но стига с това черногледство.
В зодията ми пише, че днес ще получа ценен съвет от приятел. И да не съм го пренебрегвал, бил практичен. Аз съвета го получих още отзарана в автобуса, когато един тъпанар ми каза да си затварям човката, иначе той щял да го направи. Ама и аз съм един тъпанар! Какво ме засяга, че тоя моноклетъчен дангалак навиваше китката на бабетката на бурма? Техни си междуличностни отношения.
Някакви швейцарци открили, че неандерталците не ни били предци. Ами не са, разбира се. Те са ни съвременници. И неандерталците, и кроманьонците. Ама кога швейцарец се е качвал на български рейс, та да знае? Едни от Би Би Си се качили и сега не могат да се нахвалят. Разправят, че контрольорите ни били “кръвожадни и тъпи” “организми на начален стадий на развитие”.
Ексът Желев вика, че трябва да си назначим министър на Франкофонията. Уи, уи! Те в света езиците са иляди, ама основните са седем. Да не беше само таз кадрова криза. Пак ще трябва някой закон да се пипне.

17 октомври
Бихме и Андора. А, честито на Йоана Буковска. Лошото е, че следващият мач е чак напролет. Ама колежките викат, че тя вече не движела с Чочо. Абе, който и да го е отнесъл, пак честито.
Тоз абзац май стана малко просташки. Професорът пак ще ми прати убийствен постинг. Той смята, че съм от Пазарджик, та затова съм прост. Ако знае, че даже не съм и от Пазарджик, ами съм от селата….
Снощи слушах разговора на Царя с медиите. Няма, няма да стане тая работа без “Царско-български тълковен речник”. Драго прибързва.
И един от Заведението на “Сега” го слушал и пуснал постинг : “Пусти дядо белобради ни го слага, ни го вади”. И те го пляснали във вестника. Това вече е прекалено. Като изказ. Иначе като съдържание не е.
Ама то и в нашето Заведение така се говори. И се таковат на всяка втора дума.
Но пък, от друга страна, ако идете в сайта на Карбовски да видите к’во става, нашето Заведение ще ви се види като матине на непорочни девици.
Царя вика, че сред депутатите имало известна хетероклитност! Уау! Ама това е много опасно, бе!
И каква стана тя? Излезе, че Митко Цонев си назначи говорител. Ама то е така, накарай мързела на работа, та да ти направи дневен ред…
Варненски екоексперти предложили на общината да лицензира клошарите. Щото ровели из боклука и цапали. Що не погледнат по-сериозно на идеята на Софийска община за бездомните кучета. Слагат на всеки клошар по един чип в главата и ги следят през компютър кой в коя кофа рови. И ако има лиценз да събира хартия, пък барне стъкло – без лиценз за 1 година, или друго, по-сурово наказание. Ебаси екоидиотията!
БНТ спря “По-добре късно…” на Дамян. Странно, никой не попита защо го спират. Всички се интересуват защо са го пуснали.
В “Новинар” пишат, че Гошо Тъпото свил джесемето на фотографа им в парламента. Ама колегата си набрал номера от друг телефон и джесемето му пропяло Котешкия марш от джоба на шефа на хазарта. “Извинете, г-н Петров, моят джиесем звъни от вашия джоб!” “Тъй ли? Я, верно…”, леко се сконфузил Петров.
Разбит съм! Не знам какво да мисля. Да е грешка – не е! Имало е свидетели.
Ама тъпото си е тъпо! Взел го - взел го! Ами изключи го бе, веднага го изключи!
Ало, пенсиите. Немой дремахте! Разпродава се военно имущество. Шинелите са по лев и двайсе. Зер тая зима вас чака. И каска да си вземете. По 60 стинки. Не спасява, ама боли по-малко, като те бият по канчето. И посуда имало – лъжици, вилици, манерки и от ония чинии, дето, колкото и да ги миеш, все остава малко блажно по тях.

18 октомври
Един ми разправяше, че групата за натиск на Кошлуков - Севлиевски яко била натиснала митниците. Даже вече се чудели дали при Костов не било по-добре. Ама не запомних подробности. Много бяхме пили…
Чета: “Царя политолог.” Стига простотии, бе! Първото нещо, дето се учи в политологията, е, че политиката е наука за възможното. А Царя онзи ден вика: “Оказа се, че политиката е наука за възможното.” “Оказа се!” Това означава, че тия дни се е оказало, наскоро. Според мен той се учи ad hoc и в движение.
Утре ирландците ще кажат “да” или “не” на разширяването на Европа. Молете се, братя, да кажат не. Та да се отложи, докато и ние се приготвим. Иначе Европа, като види за какво става дума, следващото разширяване ще е следващия милениум.
Ебаси ужасът. Грипът се движел със 167 км. в час. Фиу-у-у и си се осополявил… И като кихнеш, вирусът лети на 5 км разстояние… Същи “Фрог”.
Тоя снайперист ги е побъркал във Вашингтон. Тичали на зиг-заг по улиците… Полицията само това могла да им препоръча. Ама какво искаш? В Афганистан ЦРУ разпространило снимка на молла Омар. Само дето на снимката не бил моллата, а някакъв си друг. И това, при условие че цял свят знае, че моллата е с едно око, а тоя от снимката се кокори и с двете. Идиоти!
Държавата вече ще гарантира по 15 000 лв. влог. Вече може и по 15 млн. да гарантира. 15 000 лева? Може, ама на циклостил…
В СДС яко са изпростяли. Един ми разправя: “Царя ще се оттегли на голям народен празник.” Викам: “Кога?” Когато и да е, вика, все ще е народен празник. И понеже изобщо не се засмях, рече да опита втори път: “А с оглед на предстоящото поемане на властта, БСП щели да се прекръстват на “социалисти-утописти”. Защото щели да утопват, к’вото остане от Царя.” Питах го само дали не знае и някой нов виц. Ама те в СДС трудно учат нови работи.
Депутатите дали дума да пият умерено до Прага. Станало проблем, защото оня ден двама депутати и една депутатка отишли кьоркютук на една среща с чешка делегация.

No comments: