3/19/2008

20 март 2008



Една година от излизането на нулевия брой на „Експрес”. 270 пъти сме били заедно. Като извадим празниците, почти всеки ден. По тоя повод ми се обажда г-н Стоянов от София, да честити. Вика: „Докторе, чета ви редовно. Много ме кефите. Давайте все така!”
Много ми става неловко като ме хвалят. Не за друго, ами все ми се струва, че може и повече да се каже.
Пък г-н Иванов вика: „Обаждам се от Бургас. Чета ви редовно. Но вчерашната колонка не ми хареса.”
Вижте бе, г-н Иванов, аудитория широка, вкусове разни. Не мога едновременно на всички да харесам. Дето се вика, един обича попа, друг – попадията. На някои граждани им харесва да е по-пиперливо, други искат да се поизкълча като интелектуалец. И аз трепкам като флипер на всички посоки. Пък и друго си помислете. Има ли сутрини, когато ставате и в главата ви няма никой? А има ли случаи, когато сутрин в главата ви сякаш се е събрал японски оркестър от тупанджии? А има ли случаи да имате температура, световъртеж? А да свършите парите и да ви стане тъжно? А да ви е на гости тъщата или други некои роднини от село?
Хората ходят по сватби, рождени дни, кръщенки и погребения, а докторът пие по едно и припка да ляга, че ще става рано да пише... Е, вие можете да заебете всичко в такива случаи, нали? А докторът не може! А как му се ще…
Решавах един тест в „Стандарт”: „Пречи ли ви работата”. Пречи ми, мамка й! Попаднах в група „а”: „Работата явно не е основното в живота ви. Бихте минали и без нея и при това ще се чувствате значително по-добре. Обаче на мечтите ви за сладък живот на дадения етап не е съдено да се сбъднат…”
Е кога, бе, да му се не види?! Друг път, сигурно…
Арестуваха зам.-директора на ГДБОП, изнасял информация на големи производители на алкохол у нас. Те внасяли фалшиви бандероли от Турция, а Иванов ги предупреждавал когато „жегата е зад ъгъла”. Сега Иванов го заплашват 5 г. затвор. Но само го заплашват, нищо повече.
А какво заплашва крупните производители на алкохол? Прави ли ви впечатление, че откакто БСП е на власт, няма нито една разбита печатница за бандероли, нито канал за внос? Последните бяха във Велики Преслав през март 2004 г., в пловдивското Скутаре и Карнобат през април 2005 г. Да бяхме по-наивни, бихме си помислили, че алкохолните производители са се поправили… Но понеже не сме чак до там, по-скоро ще си помислим, че тези крупни производители са спонсорчета на БСП и като такива партията-майка им завива крачетата да не настинат? Ако се напъна, бих могъл да се сетя, че на някои от тях лично президентът е откривал заводи, канил ги е на приемите си, водил ги е с делегациите си… Но сега точно ме мързи.
Пък шефът на моргата д-р Станислав Христов изнасял тъкани за САЩ. И да не личи къде е бърникал, заменял липсите с подръчни материали (например костите с пласмасови тръбички). Чел съм, че като цена на отделните органи, човешкото тяло струва къде 45 млн. долара в Щатите. Представете си какъв бизнес е врътнал докторът.
Прави ми впечатление, че всеки изнася това, за което е турен да отговаря. Явно българинът обича да си носи отговорността дома. Зле са само тия, дето работят с неконвертируеми или бавноликвидни стоки и услуги, като в Университета, или пресцентъра на НС. Тия сиромаси са принудени да си пълнят къщята с кламери и листи за ксерокс.
Открили в Нова Загора трудова борса за индобългари. До края на годината се готвят още три. Дано да потръгнат. Спомням си през 2006 г., като откриха първата такава борса в Сливен и индобългарите почнаха да носят всичко откраднато там. Но може пък да е само локална зависимост. Щото то Сливен е особен град…
В един период от творческия си път бях склонен да мисля, че кражбата е културна референция на циганския етнос. Моля да ме извините. Истината е, че тя е регионална референция, като умерения климат, само дето не е толкова умерена…
Монтескьо пише: „Много е трудно низшите да бъдат честни там, където мнозинството от висшите са нечестни; едните да са измамници, а другите да се задоволяват само с това да бъдат мамени.”
Да де, ама може ли висшите, ако нисшите…

No comments: