3/19/2008

№ 30. 18 – 23 ноември 2002 г.


Казах ли ви, че ще ви вкарам в НАТО? А вие: „Гладни сме, Царю!”
Не може всичко наведнъж! Нека сме реалисти!

18 ноември
Три дни до НАТО. Дали ще съумея бързо да усетя промяната? Дано не стане някой сакатлък до четвъртък. Чета, че в Девинското село Гьоврен шием гащи за НАТО. Да слагат от турския ластик. Къса се, вярно, но това е доказателство, че няма двойно предназначение.
Свободните радикали на Бакърджиев искали ежемесечно нарастване на доходите с 8.3%. Те написали 10 правила за бърз икономически растеж. Аз съм “за”. Даже може и ежеседмично, а защо пък не и ежедневно. Щом тези правила гарантират тръгването на икономиката.
Разказвам на един, а той ни в клин ни в ръкав ми вика, че свободните радикали били основната причина за стареенето на организма. Чий организъм?… Аз му говоря за политика, той…
Не знам дали в тези правила има нещо за секс. На конгрес в Сингапур учените били категорични, че “качественият секс е един от основните фактори за икономически прогрес”.
“Вирусът “Москва” е тук”. Няма, няма - лесно няма да ни пуснат братушките.
БСП прави пленум за местната власт. Щели да превземат сините бастиони София и Пловдив.
Станишев се отказал от плуването. Е, не пише, че се учи да лети, ама аз така го тълкувам.
Румен Петков става шеф на предизборния щаб. Правилно. Само ме притеснява, че Емел Етем имала малко по-силно от допустимото влияние върху него. Но аз мисля, че той ще слуша партията повече.
Тренчев вика: “Човек винаги трябва да е готов да започне нов живот след два часа”. Готов съм бе, докторе. Ама никой не ще да ме финансира. Иначе почвам на минутата. Какъв живот съм си измислил, ако знаеш! Ама пусти пари!
Допуснали сме вчера малка досадна грешчица: “Едномесечният Йосиф е само на месец”…И Часовете го пляснали в “Проблясъци”. Много смешно! А какво ще кажете за заглавие: “Генерал поема кучетата, и професори искат”. Майната й на запетайката, макар че, както сами пишете на следващата страница, “Запетайка отнема дома на семейство”. Какво искат професорите? Те да поемат кучетата или генералът да поеме тях? И изобщо къде е затвърдената яснота на нашето заглавие, къде е мъглата във вашите? Откъдето и да го четеш, Йосиф е все на един месец. Присмяла се кука на криво дърво.

19 ноември
Два дни до НАТО! Дано! Само си пея “Дано, дано, дано!”… Оня ден по телевизията чух, че Миряна Башева не била писала тая песен за СДС, а за кучета и котки. Браво ма, како! Можеше да го признаеш и 2020 година. Значи аз тъй вече 13 години си пея в прослава на софийските помияри! Ей, нищо свидно не ми остана.
Сторихме АЕЦ-а курбан… Не ние, де, то нас кой ни пита. Пасито го сторил. Вика, че яко се борил, но постигнал голям успех. Защо ли пък съм скептичен?
И други са скептични. Ето какво ми стихосплетничи г-н Апостолов от София:
Хем си дадохме гъзеца,
Хем затварят ни АЕЦ-а.
Царя – пука му на кеца,
Той нали си върна ВЕЦ-а.
Така е, така е. Като си го дадеш веднъж, после все ти го искат.
Пасито вика, че можело пак да отворим глава “Енергетика”. Може, обаче с цел прочитане само. В ЕС даже ще са доволни ако отваряме и четем. Така няма да забравим къде какво сме затворили по главите.
Единодушен съм в този случай, щото понякога не съм, че ще има партньорска проверка, но целта й ще е само да уточни дали читави ще ги затворим или опасни. Изглежда, че е важно за историята.
Единствено “Стандарт” смята, че “Паси и Ковачев спасяват АЕЦ”. Но те може да са получили информация, каквато аз не съм получил. А може и някакъв друг ресурс да са получили.
Вчера в един информационен сайт изписали името на Паси на английски като “Mr. Pussy”, вместо “Mr. Passy”. Дали е грешка или просташка шега?
Като си помисля, че за малко щеше да стане мъж на годината... Добре, че Бойко се стегна.
Според мен Пасито прави политика на ишлеме. Но още не мога да разбера от къде получава поръчките.
Днес е Световен ден на тоалетната. Чета в “Дума”, че човек прекарвал 3 години от живота си по тоалетни.
Ало, пенсиите, или по-точно тези от вас, дето са правили липосукция на пилешки кокал в последно време. Как мислите, дали не пренебрегвате в новото време ангажиментите си в тази посока?
Абе, вие вярно ли сте били всичките в сивата икономика, както разправя банкерът Стоян Александров? Всички сте давали по две-три стаи под наем, а плачете, че живеете с по 40 лв. пенсия! Ама и вие сте една напаст!
Уесли Кларк, дето командваше войната срещу Югославия, вика за предстоящата война с Ирак: “На България ще бъде дадена възможност да се включи и да помогне за утвърждаваното на международното право!”
Ей, още не са ни приели в НАТО и вече ни дават възможност! А руснаците от 1968 година насам не ни са дали никаква възможност.

20 ноември
Утре, утре! Ще ни поканят, ще видите! Паси е сигурен и вече трасира новите приоритети. Вика: “След НАТО и ЕС пак българин в Космоса”. Последният? Блазе му…
Обажда ми се един гражданин, силно притеснен от изнесената информация, че 200 000 юпита щели да се върнат в Отечеството. Вика: “Те трима ни разгониха фамилията, а пък 200 хил. ще ни направят да си говорим сами.” Не успях да му възразя нищо. До известна степен е прав.

21 ноември
Днес е денят! (сигурно ще влезе в православния календар като Св. Натонаил.) Запомнете, за да разказвате на деца и внуци. По минута си записвам. Откъде да знам кое ще се окаже важно за историята.
8.00 българско време. Събудиха ме Румънеца и Енчев. Пееха в чест на НАТО по телевизията.
9.30. На “Хоризонт” съм. Имам чувство, вероятно поради музиката, че е 7-и, а не 21-и ноември.
10.43. Вътре сме! Ураааааа! Какво нещо, ей! Заспахме като селяндури, събудихме се натовци… Горд съм с Отечеството си, макар и не с цялото.
12.00. Депутатите гласуват декларация. От общо 213 - 210 я подкрепиха. Комунистът Паунов - против, а двама професори от БСП – Сапарев и Пантев, се въздържали. И защо проф. Пантев си лепна това петно? Като историк би трябвало да знае, че това е първият случай, в който метрополията е по-развита от периферията (Марко Ганчев). Досега – и Османската, и Съветската империя – все ни дърпаха надолу. Е, Византийската ни е дала нещо, ама то е било отдавна.
Всички вестници пълни с репортажи за романския бръснар, Нато Нанков и неговата бръснарница “НАТО”. Бай Нато бил горд с името си. И аз да съм, и аз ще съм горд. Дето се вика, досега може той да е работил за името си, но отсега нататък то почва да работи за него. Но мисълта ми беше, че той смята, че приемането ни ще е полезно, а Пантев се въздържал. Той явно, както би казал литераторът Атанасов, “екзистира чрез своята провокативност”.
Всъщност статистиката сочи, че само 10% от българите били наясно какво е НАТО. Това са данни от април. Сега може процентът да е нараснал. Поне ако се съди по масовото ура, което се носеше вчера из родината.
Общо взето хората са объркани.
“Леле, мале, а след Прага - ура, шапка на тояга” ми пише г-н Андреев от София. А пък бай Борис Димовски застъпва обратната теза: “Какви са времена дошли: да те бият с морков и да ядеш тояга”.
Но пък Шулева е категорична, че членството в НАТО ще допринесе за благоденствието на целия български народ.
15.01. БТА съобщи, че в Смолян разлепили афиши за някаква постановка: "Майка му да е.., кой почна пръв". И “най-употребяваният в българските псувни глагол не е спестен в самия афиш”, твърди БТА.
Как кой започна, бе? Соломон Паси почна. Преди 13 години. Като го изръси, признавам си, помислих, че е изкукал. Ама на, той излезе прав.
15.02. Прав е Царя! Колко работа ни чака във връзка с поканата! Например, ние един марш нямаме за пред НАТО. “Велик е нашият войник” в тоя си вид докача на чест Южния фланг на НАТО. Може да се поправи бързо: “Атлантик е нашият войник…” и за да се пее по-лесно нататък, ще му направим една малка елизия, както казват литераторите: “’тлантик, ‘тлантик, ‘тлантик!”
Забележка: Един руски професор от Института по биофизика към руската БАН прогнозирал как ще изглежда човек след 100 години. Ужас! Мъжете - плешиви и с голяма глава, с по-малко пръсти на ръцете (средният щял да рудиментира), а на краката без хич. Устата щяла да намалее, а при жените и изцяло да изчезне. Като стигнах дотук, и се отказах. Ако нещо не мога да повярвам, то е жена без уста. Без всичко друго може да остане, но без уста никога.
Тъпанар! Нали за да зарасте, трябва да си я затвори бе, льольо!
17.45. Радиото съобщи, че преди десетина минути СДС е внесъл вот на недоверие към кабинета. Все ще се намери някой да развали празника.
17.46. Майната им. Седнахме да се почерпим.
22.32. Катаджията: “Пил си!”, Аз: “Не съм”, “Пил си!”, “Не съм”, “Апаратът показва!”, “Повреден ти е апаратът!”
23.10. Споразумяхме се аз да спонсорирам ремонта с 50 лв.
23.20. Тя: “Пил си!” Аз: “Малко.” Аман от катаджии! Боже, колко дълъг ден!
Как ли ще се чувствам утре? Пасито предупреди: “Като се събудим на 22 ноември, ние няма да усетим някаква видима промяна в живота си.”
Какво му дойде, бе! Дето се вика – за утре ще мислим други ден. То ние, българите, аслъ това и правим.

22 ноември
Вече цял ден сме в НАТО. Още не мога да повярвам.
Чета, че вчера Пасито се разридал като чул новината. Ама то много му се събра. За една седмица ни покани и за НАТО, и за ЕС.
“Стандарт”, анализ на Юри Михалков: “Паси – математикът на дипломацията”. Авторът оприличава битката на Паси с ЕС с библейската битка на Давид с Голиат. “Със своята формула Паси наистина, трябва да уцели ЕС, но не да го убие (не дай си Боже – молитвата е на автора, но и аз я подкрепям), а само да го стресне.”
Абе, тоя що не си поръча от магнитните наколенки на доктор Ливайн. Тамън ще му дадат и една безплатна лента за китката на дясната ръка…
Това за кой го изръсих? Всъщност става и за двамата.
Пак слухове, че депутатите от НДСВ се цепят. Сега пък Димитър Ламбовски щял да предвожда новата група. Миналата седмица се говореше за депутата гинеколог Козовски. Но на него му е простено. Гинеколозите по принцип търсят проблеми там, където другите намират удоволствие. Другите си правят кефа, обичат се, купуват си един на друг мерцедеси… Козовски само проблеми открива. За Ламбовски не знам.
От Външно признаха, че сме получили запитване от САЩ с какво ще помогнем във войната с Ирак. Станимир Илчев вика: “От участието ни във войната с Афганистан е ясно с какво.” Да бе, ако мислите да разкарвате тая баня по цял свят…
Макар че в Афганистан свършихме добра работа. Изкъпахме 45 406 каски.
Американците се къпели по два пъти на ден. А руснаците един път в седмицата. Явно затова във Варшавския договор не ни използваха пълноценно. Но сега ще ни натоварят.
Безработицата продължила да намалява. Шести пореден месец. През октомври е с 0.01% по-малко от септември. Това прави по 0.12% годишно. За десет години ще се съберат 1.2%. Като цифри не излиза много, но като тенденция е оптимистично.

23 ноември
Вече втори ден сме в НАТО. Сигурен съм, че си внушавам, но усещам подобрение. Рано е, но като го усещам… Не мога да се правя, че не го усещам.

No comments: