3/19/2008

№1. 25-29 март 2002 г.


Оня ден се събудих от камбаните на “Александър Невски”. На Задушница. И изведнъж нещо ме преряза. Що за човек съм аз и защо всъщност съм се родил. Никога не са ме показали по телевизията, нито по радиото, нито един вестник не е писал за мен, нито пък аз съм писал за някой вестник. С един комшия не съм се скарал, ей така, да покажа, че и аз съм човек с права. Вечно си мълча като шушумига, а не е като да не ме вълнуват разни неща, или пък да не ги виждам проблемите. За това започнах да си водя дневник. Някой ден някой може пък и да го прочете и да разбере, че съм съществувал.
Едно време работех в СУ в сградата срещу Четвърти километър. Сега често ходя срещу старата си служба. Нещо не се чувствам много добре. Но то пък кой ли е напълно добре.
Това е.

25 март
Мрачно. Студено. Подтискащо направо. Цялата държава се юрнала след някакъв протокол за някакъв договор с някакви агенти на английската корона. Пълна скука.
Чак късно вечерта в Монтана трима от депутатите на НДСВ пробиха налегналата ме апатия. Тримцата – един доцент, химик и две даскалки, поискаха промени в Закона за местното самоуправление. Кметовете да се назначавали от министъра на държавната администрация. И това било добра идея. К’во добра бе, направо е супер. Само така за тези дерибеи. Софиянски няма да си плаща тока ли? Ще го плаща като поп и ще носи квитанциите на Калчев биля.
Царя беше в Букурещ, може и да не е чул.
Боже, добре, че не съм от Монтана. Такъв срам.

26 март
Във вестника пише, че Симеон икономисал парите, които трябвало да се дадат на някоя PR агенция, за да се грижи за популяризирането на визитата му във Вашингтон и срещата му с президента Буш. Вместо това щял да дава интервюта. Тия американци са луднали направо по PR-а. Взели, че назначили рекламна агентка, някоя си Шарлоте Биърс, за помощник на държавния секретар по връзките с обществеността. И тя трябвало да направи така, че светът да заобича Америка. Глупости, вместо Буш да тръгне от държава на държава и от редакция на редакция…
Много пести Царя, много.
И министър Петканов прихванал тая мания и намалил бензина на полицейските патрулки на 750 грама дневно. Сиреч ченгетата яхват зипо. А стига, бе. Мойта Лада гори по 12 на градско при това, без да давам изобщо мръсна газ. Значи, ако погнат един бандюга например на Орлов мост и не го стигнат до Четвърти километър, се връщат обратно. Могат да го гонят и до “Младост” 3, но ще трябва да се връщат пеша. Ама има и друго. Трябва да го гонят много внимателно. Изчислих, че при 3.35 градуса наклон бензинът се събира в единия край на резервоара и гаснеш. Това е положението. Отиде рейтингът на ген. Борисов, а оттам до падането на кабинета е най-много 100 грама.
Мамка му, и днес духа, и пак сняг, мърчаво едно такова и на сърцето, и на душата. Щяло да се оправи чак след 7 април. Ама много да се оправи. Само да не стане пак някой сакатлък с царската партия на 6-и. Най ма е страх от Панайотов. Бива ли с тези костюмчета, шити в некое мазе във Варна. Отгоре на всичко и ICQ-то нещо се бъзика, та няма с кой да споделя.
Май са дали Мурата на прокурор. Ами тъй де. Не стига че насран, ами и ще чурулика.

27 март
Изключили са ми ICQ-то. Сбогом, Krizia, Twenty, Mira… Здравей, реален живот. Дялнаха ми и четири от кабеларките. Не, че ги гледам, ама ги плащам.
Софиянски си платил тока. Що бе, джанъм? Що маскарите човека? Той да не е за 1500 лева. Краус станал експерт в общината по маршрутките. Никакъв лобизъм нямало да има. Че то и преди това нямаше. Какво да лобираш, когато всичко е ясно. Все едно да лобираш за някой да му дадат билбордове в центъра. Ще му дадат, ама в някой друг живот, или при някой друг кмет.
Герджиков не дава на Царя да говори пред депутатите и да им обясни всичко за агентите на короната. Така е в парламентарната република. А Калчев щял да става член на НДСВ. Тъй де, нали обществеността трябва да знае и там какво става.
Студ, сняг като пържоли отзарана. Удари яко кайсиите. Ама и аз една простотия направих днес. Взех, че си купих “Дневник”. Хвана ме някак си заглавието: “KPMG преговаря за клиентите на “Артър Андерсен” в България.” Що реших, че ма засяга? Но какво да купиш? Часовете дигнали едно заглавие “Безплатно!”, с удивителна! Ако беше с въпросителна, можеше и да се подлъжа, ама така…
Валерия Велева почвала предаване “По терлици” в Нова телевизия. Сефтето било с Доган. Ми няма да е със Стоян Ганев я. Стягали сме се били за войната с Ирак, писал някакъв американски вестник. Глупости. Царя щеше да ни каже, ако беше така.
Ама и СДС правят едни простотии. Мимито станал шеф на Контролния съвет – най-важният орган, а пък зеленчукът Младенов – говорител.
Избомбили сайта на БСП. Обявили ги за разпуснати. Много важно. Кой ли пък влиза в тоя сайт. 14.4% от българите само имали достъп до компютър. Като се пресече със социално-демографския профил на електората на БСП и картоните на очните лекари, става ясно, че само на “Позитано” 20 са видели позора. “Провокацията би могла да заблуди българската и международната общественост”, вайкат се червените. Ще заблуди дръжки. Никой не може да заблуди вече. Да не сме 94-та.
Абортите били три пъти повече от ражданията. Така е. В държава, дето се ебават с всичко, така става. И при 151 лв. доход на член от семейството пак става същото. Щото детски – нанай. Ама простотия нашенска. Да се скъсаш не можеш да похарчиш 15 лва месец за презърви.
Смолянски пенсионер пък натрупал над 2000 лева от секстелефон, само за февруари. Бас слагам, че е от електората на БСП. Само те се надигат сега.
Като цяло лани сме намаляли с 220 хил. заради тия работи.
Вчера умряла най-старата маймуна - в Дания, само на 43 години. Сиромашката. Ама мен друго ма трови: никой не ще да стане заместник на Люлина. Горкият Абрашев. Докога, питали културните дейци. Добре де, ама всъщност пък какво ме засяга. Ако вземе всичко да ме засяга, току виж съм станал един от 600-те хиляди (според Шулева) или от милиона (според синдикатите).
А пък Криси в Часовете написала: “Слави +Камен = на любов.” Верно? Стига бе, за Камен знам, ама за Слави… абсурд. Тоя пич снощи купи мотора на Лоренцо Ламас.
Както и прилепите: “Луна не слага нищо в уста след 17 часа.” Чак пък нищо… Простотия.
Не, днес направо бъка от простотии.

28 март
Стига с това, кой е изнесъл протокола, че ми писна. Стоян Ганев го е изнесъл. Това е отмъщението на Пазарджик, че наритаха и последния виден пазарджиклия. Някакви други въпроси?
Днеска нещо не съм на кеф.
Първо една крава ме настъпи зверски в трамвая. После ме вбесиха ония идиоти, дето ми строят вилата. Надрали се отзарана още и зазидали на единия джесемето. Пет квадрата дувар бутнаха, докато го намерят. Добре, че звънна.
Идиотска държава…
Генералът каза, че Царя поемал твърд курс и сме щели да го усетим. Да бе, ще плаши котка със суджук. А пък Доган пак с Валерия (тия са си нещо като двама в люлката май), вика: “Да покажем, че влакът на управлението потегля.” Ама сега ли да покажем или сега потегля? Не се разбира. Браво на проф. Чирков – Стоян Ганев щял да си получи позицията, която заслужава. И аз това казвам. Горният нар, горният…
Майтап. “Майкрософт” проговори на български. Царя що са инати? Голям проблем. Не с Царя. Езикът ни бил с 30% по-дълъг. Така е. Вижте само какво става например с най-популярните команди: Copy – копиране; Paste – залепване. Това си е направо 50%. И няма да викаме Help, а направо помощ. Наистина голям майтап. Викаш “помощ” и на екрана се показва Царя. Преди седем месеца щеше да се показва кой? Вуйчо Ваньо…
Прочетох, че имало 24 причини за стерилитета при жените. Мога да посоча 240 човека, които нямат нито една причина и пак са стерилни. Ама не искам.
А пък Виктор Пасков казва, че трябвало да видим Царя по слипове. Стига бе, Лили не ви ли е достатъчна. Пък и сините нали викат, че бил гол, какви слипове. Геронтофилии разни.
А на Гонзо слипа не щеш ли да видиш. Тамън от две години не бил го е сменял.
Идиотска държава, казвам ви.
Гледах раздаването на “Икар”-ите снощи. Каква наглост, каква пошлост. Да искат от сцената оставката на мъжа на Люлина. Човекът каза още на 26 януари, че тая няма да стане, какво се дрънкат. Дано Ламбо го защити.

29 март
Някакъв пикльо на 21 години щял да става зам.-министър. Що? Щото майка му била шеф на тотото. Не съм против да се дава път на младите, ама в Щатите тоя младеж сега щеше да си пие първата законна бира. Обърнаха държавата на детска градина. А Царя го играе лелката.
Хванах се на бас. Един вика: виждаш ли, вече и “Капитал” подкрепя Царя. Казвам му, не бе, набутали са се с брейдита. Та чакаме утре да видим кой ще плаща шишето. На сто съм сигурен.
Французинът г-н Фльомон, медиен експерт, дошъл по спешност да съветва премиера за скандала с митниците. Това е добър ход. Аз след Сегела им имам страшно доверие на французите. Сегела още преди повече от десет години каза, че СДС били с мръсни ръце. Някой да не се е убедил още?
Някой ми разправяше, че младият Боршош направил фондация с Евгения Живкова. Тази млада синя надежда? С внучката на Живков обща фондация? Слухове.
Хванали атентатора на Киро Глигоров. Тяхна си работа било, македонска. Никаква българска следа. Ама тамън едно л… почистим, друго… Извинете… Митьо Гестапото се изцепил пред “Газета Виборча”, че ДС-то очистило Георги Марков. Вярно, че “ченге” не било професия.
Генчо Дайнов пък се размечтал: “Какво се случва след Царя?” Въпросът бил какво да правим с Царя. 2002 година била много бърза, щото била под знака на Марс. Абе Генчо не беше ли специалист по Маркс, не по Марс? Омотах се нещо... Ама направо се е размазал от поетични мечти: “Към сезона на листопада всичко ще е различно.” Може, то у нас всичко може...
Бях се сетил още нещо да си запиша, ама го забравих. Айде утре.

No comments: