10/02/2008

2 октомври 2008 г.

От "Медиана" изследвали грамотността на учениците и твърдят, че не знаели кой е Дарвин, мислели го за футболист. Много важно! Буш го отрече и Америка се връща към теорията за "интелигентния дизайн", т.е. че Господ ни е създал, а не от маймуната с бачкане... А както знаете, Буш с когото се е хванал, хаир не е видял. Но въпросът е в друго. Питали учениците за некакви работи, дето... Например: Какво е станало на 10.11. 89 г. И какво е станало? Дето рекъл Бисмарк, "Другари, ако революцията е неизбежна, тогава трябва да я направим ние!" И... "ние пак сме тука"... По фамилиите ще ги познаете. Това е станало. Т.е. нищо не е станало.
Питали ги още: "Каква е стойността на числото Пи?"
Аз, дето съм доктор, па мога да отговоря само до някъде - 3,141 592 653 589 792 338 462 643 383 279 502 884 197 169 399 375 105 820 974 944 592 307 816... До 69-я знак. Отделни учени са стигнали до трилиони знаци и пак му се не види краят... Изобщо тая работа с числото Пи е като оная, дето питали радио Ереван може ли мъж да забременее: "Не, но в Турция опитите продължават..."
Говори се из виртуалното пространство, че само Бойко знаел всички цифри на туй число. Даже Цецо се похвалил пред симпатизанти, че Бойко два пъти бил броил до безкрайност... Но, дето са казали древните, "Testis unus, testis nullus". Демек един свидетел не е свидетел.
(Я, не бях се замислял, че тестис на латински значи свидетел - седи отстрани и гледа. Ама логично е...)
В потвърждение на горното "Труд" вчера съобщи: "Генерала говори с Бога". Което не ме притеснява особено. Защото съм възпитан да мисля, че ако ти говориш на Бога, това е молитва. Лошото е, ако почне и той да ти говори... Тогава, викат, било шизофрения.
Абе, Кольо, (Кольо е шефът на "Медиана"), ако искаш да ги изкараш още по-прости, накарай ги да изброят Мерсеновите числа. Ама всичките 46! Сигурен съм, че никое от малките тъпанарчета не ги знае. Между другото оня ден учени от Лос Анджелис откриха още едно от тия т. нар. прости числа. И това просто число имало 13 000 000 цифри. Много просто число! Което ме кара да мисля, че простото си е просто, независимо от милионите.
Както и да е... Използвам случая като социолог по образование да ви споделя, че социологията е точна наука, когато знаеш точно какъв резултат искаш да постигнеш. Иначе не е точна...
А колкото до числото Пи, не отричам, че е важно да се знае стойността му. Особено за народи, които се въртят в кръг...
Пък изследване на здравния център към парламента на Швеция разкрива, че тамошните депутати били в превъзходно здраве, като се изключат известни проблеми с наднорменото тегло. Всеки депутат се нагуцвал средно с по 1 кг годишно, или 4 кг за мандат. Което, както и да го погледнеш, си е нищо и половина. Дето викаше Бат’ Ванчо едно време на Васко Анорексията: "Ако си ми едно прасе, шта закола още на втория месец да не абиш ранъта..."
А у нас такива полезни изследвания не се правят. Сред народа се ширят възгледи, че тия в НС яко са се ояли, но до тях се е стигнало по ненаучен път. Друго си е с научен подход. Иван Леков например бил с две висши, а Мариус Цаков бил научен сътрудник... Сега ще трябва да ги отучват...
Една година големият учен и хуманист Петьо Блъсков беше заповядал да изчислим тонажа на депутатския корпус. Мисля, че ги изкарахме 19 т и 632 кг. Средно по 81.8 кг. Но тогава и Божков беше още в парламента, което малко изкривяваше средната стойност...
Между другото, сега се сещам, че някой ми разправяше, че Блъсков е бил доброволен сътрудник на КАТ. Сетих се, щото прочетох, че комисията по досиетата споделила със "Стандарт", че обявяването на журналистите доносници на ДС ще започне в Деня на народните будители. (Боже, тия имали и чувство за хумор!)
Това за Блъсков и КАТ го вярвам. Преди години ме скепца един катаджия на две ракии. И като видя, че съм журналист, вика: "Аз и Петьо Блъсков съм хващал пиян." Викам му - и какво направи? Вика, пуснах го. Викам - браво, така трябва. И понеже сам се издаде, че е допуснал прецедент, та се наложи да пусне и мен. В последвалия вече приятелски разговор подразбрах, че Блъсков се легитимирал и го нарекъл "колега"...
Съобщавам го това с ясното съзнание, че утре мога да прочета в "Поглед", че съм се оперирал за смяна на пола. Като издателите на "Уикенд". Но ще разчитам на Тодор. Щото, дето вика Джером, носил съм пиян мъж и знам, че има и по-приятни занимания. Но ако трябва, пак ще носим...

No comments: