12/06/2008

6 декември 2008 г.

"Стандарт" изрежда шест причини за оглупяването. Първо цигарите. Дългогодишното пушене било бич за мозъка. Направо се оглупявало. Сигурно. Той Вонегът затова викаше за цигарите - "огънче на единия край и глупак на другия". Щото кой нормален човек си гори парите.
Второто страшно нещо за мозъка било неяденето на сладко, щото мозъкът се храни с глюкоза. Ужас, аз грам не близвам.
На трето място идва херпес симплекс. Мисля, че го немам, ако, разбира се, не съм прекарал некой скрит енцефалит. Не е изключено. Четвърто: алкохолът... Не бих скрил от вас, че близвам. При това не е да не съм информиран. Нали съм ви казвал, алкохолът и социализмът не са простили на никого.
Следва стресът. Психологически механизъм, наречен "репресия на паметта", правел така, че да забравяме лошите работи, щото иначе ще се побъркаме, но понеже то добри работи за помнене почти нема, та на практика нищо не помним...
Като туря чертата и си мисля, Боже, колко ли щех да съм умен, ако не пушех, не пиех, ядях по некое шоколадче и не се стресирах за нема нищо... Добре де, ама аз не винаги съм пушил. И щом съм почнал, значи че още тогава съм си бил прост, а не после да съм оглупял. Не ми се връзва нещо. Дето викаше адашчето от Плевен, работата не само не е толкова проста, ами просто не е така. Щото пък, дето пишеше на един дувар, ако човешкият мозък беше толкова прост, че да го разберем, щяхме да сме толкова прости, че нямаше да го разберем.
Като сме на медицински теми... Д-р Петър Кътев съветва да изучим езика на тялото, щото той ни разкривал какви болести ни заплашват.
Редовно да сме си гледали ноктите, те криели много диагнози. Станат ли жълти и грапави и работата отивала в киреча... Мустаките при жените пък говорели за хормонален проблем. После цветът на урината също казвал много. Ако е бяла или много светла, значи има възпалителен процес на бъбреците. "Няма нужда да си д-р Хаус, вика д-р Кътев, за да напишеш диагноза и по изпражненията. Ако са светли, това говори за заболяване на жлъчката."
Та, пенсиите, искам да кажа да се наблюдавате на всички изходи. Най-добре, както беше при социализма - всичко да се носи директно за анализ.
"Много хора, вика докторът, ходят по голяма нужда веднъж на няколко дни и дори не подозират каква бомба със закъснител е това."
Абе, пенсиите, бомба, а? Да се не знаете и терористите... Да не е бобба, бе! В смисъл, че е от злоупотребата с боб... Бомба на гладно друг път. То ако беше така, народът щеше да вика "напъва се като гладен на бомба...", а нямаше да вика така, както сега вика...
Абе, братя, да ви питам, вие като карате само на треволяци, как така не сте почнали като конете да... Не, не, не мога да го довърша тоя въпрос... Дайте да си говорим за нещо по-интелигентно.
Андрей Райчев разправяше вчера по телевизора, че било много важно да се различават разузнавачите от доносниците. "Всяка неделя" е голямо явление и Кеворкян е голям журналист. Но, извинявайте, той бива хванат в реално доносничество. Едно "извинявай" няма! Той се държи точно като останалите, тези, които казват: чакайте, какво лошо, аз съм бил разузнавач на България."
Ми що, доколкото разбрах, той също е разузнавал. По колко малки пие Дмитрий Иванов, преди да се появи в ефир. И съобщавал където трябва. Аз мисля обаче, че това не им се е отразило на приятелството. Щото колчем стане дума за Дмитрий в доносите, пардон, дописките на Кеворкян в "Труд", той задължително казва "моя приятел".
Може би са прави в "Новинар", дето обясняваха, че освен двата универсални способа за остаряване - като катедрала и като цървул, Кеворкян показал, че имало и трети: да остаряваш като ченге.
Истината е, че службите са искали да знаят всичко. Екатерина Бончева наскоро разправяше как в донесенията си Христо Друмев, шефът на НДК, бил написал: "Флоранс е от арменски произход. Обича да флиртува. Много е весела. Докато танцувахме, й се смъкнаха гащите и й оказах известно съдействие..."
Даже и такива дреболии като това "съдействие" са искали да знаят. Всъщност дали се изясни вече това съдействие дали е онова, което си мисля, че един джентълмен дължи на дама със смъкнати гащи, или някакво друго съдействие...
Абе, Райчев, верно ли ти и Сънчо написахте на Станишко брошурката? Между нас казано, усетих известни прилики с твоята брошурка "Младата личност и малката правда", само дето тук правдата вече е пораснала. Обаче да знаеш, голяма грешка, дето си цитирал Макс Вебер. "Протестантската етика и духът на капитализма" изобщо не подхожда на труд като "Защото сме социалисти". И не искам да подценявам премиера ни, но никога не би разбрал Вебер. То Вебер много малко хора го разбират...

No comments: