1/13/2009

13 януари 2009 г.

Вчера цял ден чаках газа от Украйна. Но той не дойде. А иначе в "Неделя 150" вицепремиерът Калфин уверяваше, че е тръгнал и до вечерта може и да пристигне. Дето викаше Тодор Колев в една новогодишна програма, "Поканил съм и Стиви Уондър... но той не дойде..." Втори люх на президента Параванов. Тоя няма ли съветници, бе! Първо поиска да отворим трети блок на Козлодуй, позовавайки се на нам кой си член от договора с ЕС. Ама въпросният член е за криза с електроенергия, а ние такава засега, слава Богу, нямаме. Изнасяме ток. После Параванката се договорил с Юшченко и мамалигата украинците да ни пускат по 2 млн. кубика газ дневно през Румъния. На теория можем да вземем газ откъдето си искаме, но на практика, има само една тръба - от Русия. Защо има само една тръба, не мога да ви кажа... Министър Петър Димитров откри този тъжен факт в неделя късен следобед. Компетентни хора ни управляват, тука съмнение няма никакво... Доказателства мога още много да дам, но мисля, че няма нужда.
И сега срещу това компетентно управление се надига вълна от протести. Студенти, еколози, ултраси. Премиерът Станишев вика, че подклаждащите протестите не се интересували от реалните проблеми на обществото. "Други са им целите, не им пука за хората."
Докато на БСП страшно й пука. И до днес помня и мога да цитирам по памет какво каза премиерът пред 45-ия конгрес на БСП: "Страданието на пенсионера, който гладува и не може да си купи лекарства, е наше страдание." Е, ако ми искате доказателства за това споделено страдание, много ще ме затрудните.
Ало, пенсиите, какво правите в тоя студ, бе? Под юргана и секс, секс, секс... С други думи, страдате? Това ли правите, а? Нема лошо. Внимавайте, да не се отвиете и да настинете, щото грипът е вече тук. И д-р Кунчев вика, че удрял в главата. Което е естествено де. Да удря в най-слабото място. И повтарял, да знаете. Добре че поне той... Щото всеки трети българин не само не повтаря, ами и не захваща биля. Братя, ако ви нападне грипът, атакувайте вируса от всички възможни изходи. През носа, пред устата... изобщо отвсякъде, откъдето може. Аз така направих и за 2 дена бях кукуряк.
Ще тракате ли с кастанетите на протеста? Само ви напомням, че Бойко ви вика вампири и като вземе властта, ще има нови страдания.
Ама то не може да се чака само от партията и правителството. Чета например, че Англиканската църква създала "Служба за молитвено реагиране по време на криза". А нашият патриарх единствен не взе никакво отношение по газовата криза. Един отдел за "молитвено реагиране" към "Позитано" може коренно да промени ситуацията.
Лично аз съм склонен да подкрепя протестите, но ако те са срещу цялата политическа класа, за дълбока реформа в демокрацията ни. Трябват ни малко по-честни политици. Много по-честни няма откъде да вземем, щото генералната съвкупност, тоест народът... Нали ме разбирате?
И партията на Костов щяла да се включи в протеста. Десебарите дигнали лозунг: "Ser go home!" Кабинетът на Станишев не можел да защитава националните интереси, защото до преди 10 години самият премиер не бил български гражданин. Ама то не е само той. На мен още през 2005 г. едни професори от СУ-то ми обърнаха внимание каква интернационална компания ни управлява. Ето какво съм записал на 29 ноември: "Станишев - украино-юдо-българин; Симеон - австро-испано-българин; Доган - татарин с турско самосъзнание, председателят на НС Пирински - американски гражданин, Параванов - граовец. Ни един чист българин."
Та ако ще си ходят по дома, то ще е честно всички да си ходят.
Но въпросът е, те като си идат, какво правим. Не ме кефи (мен, за вас не знам) вариантът да стане Сергей, та да седне Бойко Тиквата. Всъщност, на човек с моята деликатност и изразна префиненост не отива да вика на един бъдещ премиер Тиквата. Нали? Но пък, от друга страна, искам да ви предупредя какво ви чака. Може би... Да, точно така, ще използвам латинското наименование - Cucurbita. Бойко Cucurbita. Който се сети, сети се, поне аз да не се излагам като някакъв грубиян от Банкя.
Ама да не се получи обратният ефект. Щото нашият народ има респект пред чуждите думи. Правил съм проучване по тая тема. Например като кажа Abelmoschus esculentus, и събеседниците гледат с уважение. А като кажа бамя, което е българското название на ескулентуса, не гледат с уважение. И с lens culinaris (леща) съм опитвал, и пак същото. Какво да се убеждаваме, не е все едно да кажеш "Снощи вечерях фасул" и "Снощи вечерях phaseolus vulgaris". Все е истина, но някак си различна...
С газ почнахме, с газ свършихме...

No comments: