11/05/2008

5 ноември 2008 г.

Чета в "Тема" стенограмата от разговора на зам.-кметът Велизар Стоилов как се договаря с частните извозвачи в София за разпределението на линиите. Още в началото ги предупреждава: "...аз поне съм малко от другата страна на барикадата." (Малко, колко за адет.) После им обяснява как да се отсее един кандидат, как друг не бива да се закача, как да се остави нещо и на общинската фирма...
"Значи аз мога да се срещна с Краси Арсов и да му кажа: "Пич, ти можеш да изчакаш..." Той си направи достатъчно бизнес с общината, препродаде си на Божидар Данев там за боклука и може да чака. И толкова! Аз така ще му кажа. Въпросът е вие тука да се разберете за тея пет плюс една, шест линии..."
(Краси Арсов верно направи голяма далавера с боклука, като приватизира общинска фирма "Чистота", с помощта на оня мушморок Антоанчо, който сега се е затаил като сукнян молец. После Краси продаде "Чистота" на Вълка и си купи балировъчна машина... Щото е предприемчив, да не мислите, че е имал предварителна информация... Но идеята на Велизар не е да го изфичкат изцяло от транспорта, а само малко да изчака, щото е на дълга позиция, пък на големия конкурс за 49 линии да му се въздаде за търпението...)
Глас от извозвачите: "А като се разберем, ще спечелим на хубава цена!"
Велизар: "Ами затова ти казвам, значи!... Ти даваш и взимаш. Даваш една - взимаш две... Аз нито знам даже коя е 42-ра, срам и резил, даже не знам къде пътува... А тая 73-а каква е? Шибана? Краси Арсов не може да се е преебал с шибана линия... Значи вие, като участвате като консорциум - обръщам се към тебе, Миро. Нали - ти, Росен и Таня. Значи като определите вашия пакет, вие сядате и си се разбирате."
Таня е общинската съветничка от БСП Таня Найденова. Тя, разбира се от записа, много държи и в крайна сметка взема линия 72. Граждани на "Редута", за вас го казвам. Да знаете кого да чешете, когато в мраз и жега чакате по 45 минути единствения рейс!
Велизар: "Чакайте сега. Осъзнавате ли най-важното, което не го ебавате тука. Значи аз съм съгласен да се вдигне цената, да се разберете цената, да нема дъмпинг. Но да е некаква приемлива, да не направите некакъв..." (Под приемлива се разбира по лев на километър повече от общинската фирма.)
"В този момент, разказват колегите от "Тема", се дочува реплика: "...ще договорим съвсем нормална цена". И всички почват да се кикотят неистово..."
Граждани на София, да ми простите преувеличението, щото гражданите не се оставят да ги правят на маймуни. Знаете ли какво, прав е Дарвин. Човекът е произлязъл от маймуната. Но софиянецът или още не е произлязъл напълно, или търпи инволюция. На кого мислите, че се смеят?
И с основание! Знаете защо плащате прескъпо за парно и "Топлофикация" все е на загуба. Знаете защо водата поскъпва, а не се инвестира и лев в мрежата. Знаете кой ограби "Кремиковци", докато вие дишате въздух, чието единствено достойнство е, че се вижда какво се диша. Сега се научавате и защо градският транспорт е такъв, какъвто е, а билетите са лев. А според "Новинар" тепърва сте щели да научавате и за далаверите с продажбата на билетчетата, където общината наливала комисиони на фирми без конкурс...
Добре че Бойко не почна като Станишев и Гагаузов да обяснява как няма конфликт на интереси, а му взе главата. Но пък така пропадна хубавата идея за тъпкачите в метрото... Велизар беше намислил да назначи специални хора, които да уплътняват товара, щото пътниците се маели и разписанието на метрото се преебавало. А пък метрото не може като рейса да спре рязко и товарът да се уплътни от само себе си. То и без тъпкачи, дето викаше един, в градския транспорт хората са поставени в условия, че след слизане трябва веднага да отидат в гражданското да се разпишат. Щото бракът тъй или иначе е консумиран. Ама според Велизар така било в Япония. Не знам. Обаче знам, че BG транспортът е родил хора като Котоошу, който може да изблъска и най-дебелия японец. Щото Котоошу, като заслиза от рейса, с него слизат и хора, които изобщо не са подозирали, че ще слизат...
Знаете ли какво правят в Китай? Бесят подкупния чиновник! Наскоро обесиха зам.-кмета на Пекин по инфраструктурата. Какво съвпадение! Ще кажете, че сме в Европа, че вече не сме варвари... Знам. Но си мисля, че ако гражданите от "Редута" бяха напълно произлезли, щяха да вдигнат една символична бесилка и да обесят на нея куклата на г-жа червената съветничка Найденова. Ей така, за да се види, че търпим да ни стрижат, но сме против да ни бръснат... Във Франция направиха вуду кукла на Соркози и на когото му кипне, си купува и боде с иглите. И съдът каза, че не е незаконно.
Ех народ, народ... Кога ще станеш народ?!
----------
За тези, които искат да се запознаят по-подробно, по-долу публикувам цялата статия от сп. "Тема" със съгласието на гл.редактор Валери Запрянов.

2 comments:

Anonymous said...

http://prikachi.com/images.php?files/436255H.jpg

екатерин.

Пешо said...

А 42-ра е линията Банкя-Сливница...